Netflix podjął decyzję w sprawie reklam w swoim serwisie. Czy czekają na nas bloki reklamowe?

18.07.2019 10:43
Netflix|undefined Fot. shutterstock.com

Netflix chce, żebyśmy wiedzieli: serwis nie ma żadnych planów na wprowadzenie reklam do swojego serwisu. Abonament jest wystarczającym źródłem dochodu dla serwisu. Takie zdanie mają (przynajmniej na razie) szefowie platformy.

Osoby decyzyjne z megakorporacji przez wiele lat powtarzały, że brak reklam na Netfliksie jest jedną z ich najbardziej atrakcyjnych cech w oczach klienta. Wygląda na to, że na razie nie zmienili tego zdania. W środę 17 lipca 2019 roku platforma udostępniła bowiem swoje długoterminowe plany dotyczące kwestii finansowych. Netflix po raz kolejny przyznał, że nie zamierza wprowadzać reklam, ani usług typu pay-per-view.

Netflix na razie nie wprowadza reklam

Netflix porównał swój model finansowy do tego, który przed laty wprowadziło HBO. Stacja-matka "Gry o tron" jest płatna, ale za to nie oferuje żadnych reklam. W oficjalnym oświadczeniu platformy dla swoich inwestorów możemy bowiem przeczytać:

Jesteśmy wolni od reklam, dokładnie tak jak HBO. To pozostaje głęboko zakorzenione w filozofii naszej marki. Jeżeli przeczytacie, że zamierzamy zacząć sprzedawać miejsca reklamowe innym firmom, to możecie być pewni, że jest to jedno wielkie kłamstwo. Wierzymy, że zostając przy naszym modelu finansowym staniemy się bardziej wartościowym podmiotem biznesowym. Dzięki temu możemy się skupić na tworzeniu wysokiej jakości programów, a nie szukaniu reklamodawców.

Przeczytaj także

Spekulacje na temat tego, że Netflix może włączyć reklamy do swoich programów pojawiają się dość regularnie. Głównym powodem takiego rozwiązania miałaby być próba zwiększenia przychodów w celu tworzenia jeszcze bardziej złożonych i wysokobudżetowych produkcji. Analitycy z Instytutu Nomura wyliczyli w czerwcu 2018 roku, że Netflix mógłby mieć zyski rzędu ponad miliarda dolarów rocznie z tytułu zaprezentowania oferty z reklamami.

Wygląda jednak na to, że Netflix na razie stawia na komfort dla swoich klientów i produkowanie wysokiej jakości seriali, a nie na szukanie reklamodawców. 

Zobacz także: >> Netflix - nowości na lipiec 2019 <<

Kamil Kacperski
Kamil Kacperski Redaktor antyradia
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.