Nowe zasady na koncertach. Będą wymagane szczepionki przeciw COVID-19?

Ticketmaster planuje powrót koncertów w 2021 roku. Sprzedawcy biletów na wydarzenia mają pomysł, jak funkcjonować w czasie pandemii.
Ticketmaster, firma zajmująca się sprzedażą oraz dystrybucją biletów na terenie całego świata szuka sposobu na wznowienie organizacji wydarzeń kulturalnych podczas pandemii. Padł pomysł, aby na koncert mieli wstęp tylko ci, którzy posiadają zaświadczenie o negatywnym wyniku testu na obecność koronawirusa lub są zaszczepieni przeciw COVID-19.
Szczepionki przeciw COVID-19 przed wejściem na koncert?
Od długich miesięcy na całym świecie artyści zmagają się z ograniczeniami wprowadzonymi ze względu na pandemię koronawirusa. Ryzyko zakażenia COVID-19 wzrasta w dużych skupiskach ludzi, co stało się wyrokiem dla branży muzycznej i rozrywkowej. W dobie internetu i usług świadczonych przez platformy streamingowe, artyści czerpią dochody głównie z grania koncertów, których organizacja jest aktualnie niemal niemożliwa lub nieopłacalna.
Szczepionka lub negatywny test na koronawirusa - nowe zasady koncertowania?
Na braku koncertów tracą nie tylko artyści. Źródło utrzymania stracili menedżerowie zespołów, właściciele klubów, promotorzy czy ekipy techniczne. W nieciekawym położeniu są także firmy zajmujące się dystrybucją biletów. Jedni z najpotężniejszych reprezentantów branży szukają sposobu, który umożliwi muzykom koncertowanie już w 2021 roku.
Zapowiedź szczepionek przeciw COVID-19 sprawił, że akcje muzycznych firm na giełdzie zaczęły rosnąć. W odpowiedzi na optymistyczne wyniki Ticketmaster ogłosił, że planuje współpracę z zewnętrznymi firmami, które będą potwierdzać, czy wszyscy uczestnicy danego wydarzenia w ciągu ostatnich 24 godzin uzyskali negatywny wynik testu na obecność koronawirusa lub są zaszczepieni. Dzięki tej metodzie uda im się organizować bezpieczne dla wszystkich wydarzenia, pozbawione ograniczeń.
Dane o stanie zdrowia uczestnika koncertu mają odpowiadać tym, które wpisał podczas zakupu biletów w specjalny formularz. Jak donosi "Billboard", każdy potencjalny uczestnik koncertu będzie musiał zadbać o dostarczenie negatywnego wyniku testu lub informacji o szczepionce przeciw COVID-19 na maksymalnie 72 godziny przed wydarzeniem. Jeśli dokument nie pojawi się w bazie - posiadacz biletu nie zostanie wpuszczony na koncert.
Ticketmaster podkreśla, że nie będzie miał dostępu do dokumentacji medycznej swoich klientów. Firmy zewnętrzne mają jedynie przekazywać dystrybutorom biletów, czy dana osoba jest zaszczepiona lub zdrowia czy nie.
Póki co nie wiemy, o jakie firmy i technologię chodzi, jednak prezes Ticketmaster Mark Yovich jest przekonany, że system, który zaproponował może być wkrótce niezbędny do normalnego funkcjonowania w wielu dziedzinach życia.
Informacje o szczepionce lub negatywnym wyniku testu będą połączone z biletem cyfrowym w taki sposób, żeby każdy mógł przejść szybką weryfikację. Ticketmaster chce w ten sposób zapewnić fanom i obiektom możliwość powrotu uczestnictwa w wydarzeniach masowych.
Oceń artykuł