Ekologiczne Porsche 911 w planach…

Jedna z największych ikon motoryzacyjnych, legendarne Porsche 911 będzie dostępne w wersji z napędem hybrydowym! Na w pełni elektryczny model przedstawicielstwo Porsche na tę chwilę kategorycznie się nie zgadza.
Niemiecka marka idzie z duchem czasu. Niegdyś nie lada zaskoczeniem było wypuszczenie na rynek SUV-a pod ich szyldem, potem limuzyny. Następnie do gamy dołączyły odmiany z silnikami diesla i hybrydy. Niedawno szeregi zasilił jeden z najbardziej sportowych, kompaktowych SUV-ów, tj. Macan.
Aż do niedawna „911-stka” jak żaden inny model kultywował tradycje marki. Nieprzerwanie od lat za plecami podróżujących, na tylnej osi umiejscowiony był wolnossący silnik typu bokser o słusznej pojemności. Dopiero w bieżącym 2015 roku, zaprezentowano bazową odmianę po faceliftingu, której jednostka po raz pierwszy w regularnym modelu została „uturbiona”. Nowy, 3-litrowy turbodoładowany motor generuje moc 370 lub 420 KM w wersji S. Ma więcej wspólnego z ekologią, niż kiedykolwiek wcześniej.
Dlaczego jednak 911 nie prędko będzie korzystać z dobrodziejstwa „ekologicznej” mocy? Odpowiedź jest prosta – wszystko rozchodzi się o wagę. Jak powszechnie wiadomo, nic tak dobrze nie wpływa na właściwości jezdne jak niska masa własna. Thomas Wasserbach, pełniący funkcję dyrektora zespołu opracowującego silniki boksera w Porsche, przypomniał że właśnie największym wyzwaniem w wypadku sportowych pojazdów jest uzyskanie lekkiej konstrukcji:
Oczywiście chcemy korzystać z dużej mocy pochodzącej z silników elektrycznych, ale niestety nie możemy sobie pozwolić na użycie tak wielu baterii przez wzgląd na ich wagę. W tym momencie rozważamy, czy następnym krokiem nie byłoby stworzenie hybrydy. W Le Mans nasz model 919 wykorzystuje system wyjątkowo lekkich baterii, ale dla produkcyjnego samochodu są one zdecydowanie zbyt drogie, więc musimy pracować nad technologią żeby móc ją w końcu zaadaptować w w 911.
Obecna platforma po prostu nie nadaje się do tego, żeby opracować na jej podstawie hybrydowy napęd. Najprawdopodobniej przyszła generacja może dysponować taką technologią – do tego czasu Porsche powinno uporać się z pewnymi problemami, optymalizując rozwiązania do tego stopnia, by relacja ceny w stosunku do wagi, zgadzała się.
Wasserbach zagwarantował, że zdanie klientów i ich oczekiwania są najważniejsze:
Potwierdzeniem tego, że Porsche jest marką, która nie jest głucha na opinie swoich klientów, jest fakt, że ta stuttgarcka marka zrezygnowała z planów oferowania wyłącznie automatycznej skrzyni biegów PDK w przyszłej generacji 911 GT3. Wola klientów się ziści i będą oni wciąż mogli machać drążkiem skrzyni biegów oraz operować trzema pedałami.
Oceń artykuł