Lamborghini otworzyło studio indywidualizacji

Włoska marka produkująca supersamochody chce tak dobrze jak tylko potrafi umilić swoim klientom proces konfigurowania auta. Pomóc w tym ma pierwsze studio Ad Personam stworzone w historycznej siedzibie.
Studio znajduje się w Sant’Agata Bolognese, na terenie zakładu produkcyjnego. Ma oferować potencjalnym klientom wyjątkowe doświadczenie podczas indywidualizacji samochodu. Specjaliści Lamborghini będą towarzyszyć każdej osobie, wspólnie „zmagając się” z kolejnymi etapami tego procesu.
Każdy konsument będzie mógł również liczyć na zwiedzanie fabryki z przewodnikiem oraz oglądanie gotowych egzemplarzy w wybranych konfiguracjach. W dalszej kolejności czeka na nich wizyta w specjalnym pomieszczeniu. W nim znajdują się wszystkie możliwe skóry, kolory, materiały, siedzenia, rodzaje felg, które mogą trafić do seryjnie produkowanych aut marki Lamborghini.
W ramach tej oferty osoby objęte programem indywidualizacji Ad Personam będą miały okazję do rozszerzenia bazowego wachlarza propozycji o zasugerowane przez siebie rozwiązania, zarówno w przypadku modelu Aventador, jak i Huracan.
Stworzenie nowego rodzaju usługi jest podyktowane potrzebami rynku. Od 2013 roku ponad 50 klientów zdecydowało się na ekskluzywny lakier właśnie dzięki programowi Ad Personam, podczas gdy niektórzy z nich decydowali się na dwukolorowe nadwozie. Od tamtego czasu liczbę proponowanych materiałów rozszerzono o takie pozycje jak specjalne skóry oraz alcantarę.
Jednymi z najbardziej pożądanych opcji są kompozytowe wykończenie poszczególnych elementów, a także innowacyjne włókno węglowe opatentowane przez Lamborghini, wykorzystywane wyłącznie w Aventadorze.
Program Ad Personam jest również jednym z powodów, które przyczyniły się do osiągnięcia ogromnego sukcesu rynkowego w 2016 roku, pobijając rekord sprzedaży w 53-letniej historii. W pierwszym półroczu znalazło się ponad 2000 chętnych osób – i wystarczająco zamożnych – na nowe Lamborghini. Ponad połowa z nich skorzystała z programu indywidualizacji Ad Personam. Najchętniej modyfikacje wprowadzano w Aventadorze.
Kolejnym powodem do świętowania – poza rewelacyjnymi wynikami w słupkach sprzedaży – jest sukces w mediach społecznościowych, który osiągnął dealer Lamborghini Newport Beach. Z okazji miliona polubień na Facebooku, przedstawiciele salonu postanowili stworzyć specjalny, jubileuszowy model:
Ich strona została uruchomiona w 2010 roku. Przy czym dyrektor tego oddziału oficjalnie oświadczył, że nigdy nie zapłacił za polubienia. Jego zdaniem za te dokonania odpowiedzialni są zatrudnieni przez niego specjaliści od mediów społecznościowych, którzy codziennie starali się o unikatowe treści.
Lamborghini obecnie jest na 8. miejscu wśród najpopularniejszych producentów samochodów na Facebooku z ponad 12 milionami polubień. Największą popularnością cieszy się Volkswagen, który pod tym względem przebija włoską markę o 14 milionów.
Włosi nie mają jednak zamiaru spoczywać na laurach. Pomóc w realizacji ambitnych planów podwojenia świetnych wyników sprzedaży ma SUV Urus.
Oceń artykuł