Nowe Porsche Panamera coraz bliżej

Niemiecki producent samochodów wypuszczając na rynek Cayenne zraził do siebie wielu fanów tej marki. Potem było jeszcze „gorzej” – Panamera, Macan, jednostki wysokoprężne i hybrydy…
Jednak na efekty tych decyzji nie trzeba było długo czekać. Z miejsca poszczególne samochody stały się najlepiej sprzedającymi modelami w gamie Porsche. Dzisiaj, motorem napędowym skutecznie windującym słupki sprzedaży do góry jest przede wszystkim Cayenne. Dużą popularnością cieszy się także Panamera. Oba samochody są już nieco leciwe, dlatego szykowani są następcy. O tym, że produkcyjny model limuzyny Porsche jest coraz bliżej, świadczy nowy zwiastun:
Przyszłej generacji Panamera ma być rozwinięciem konceptu pierwowzoru i zostać oparta o nową platformę MSB, dzięki której masa pojazdu może być nawet o 90 kilogramów niższa w stosunku do adekwatnych odmian Porsche obecnie wytwarzanych.
Pod maską znajdą się jednostki V6 i turbodoładowane V8, przy czym z czasem dołączy do nich wariant hybrydowy. Debiut tego długo wyczekiwanego modelu przewidziano na targi motoryzacyjne w Paryżu w 2016 roku. Porsche nie wyklucza stworzenia również odmiany w wariancie „shooting brake” o nazwie Sport Turismo.
Produkowana dziś Panamera stanowi istny dowód na to, że samochód może w sobie łączyć na pozór sprzeczne cechy. Auto bowiem oferuje świetnie właściwości jezdne i jest przy tym bardzo praktyczne.
Pierwsza generacja tego modelu została zadebiutowała podczas 13. Międzynarodowych targów motoryzacyjnych Auto Shanghai International Automobile Show w kwietniu 2009 roku. W 2011 rozszerzono gamę o odmianę hybrydową i wysokoprężną. W 2013 model przeszedł facelifting.
Panamera dostępna jest w Polsce w paru wersjach silnikowych. Klienci wybierać mogą między 3.6 310 KM, 3.0 420 KM, 4.8 440 KM, 520 KM lub 570 KM oraz hybrydowej 416 KM. Ceny startują z pułapu 378 460 zł za podstawową odmianę 3.6. Wszystkie jednostki – oprócz hybrydowej, która ma do tandemu automatyczną przekładnię 8-biegową Tiptronic S – współpracują ze skrzynią automatyczną PDK o 7 przełożeniach.
Oceń artykuł