Childish Gambino i Google stworzyli grę, która zabierze cię w kosmiczną podróż

Headliner Coachelli 2019, Childish Gambino, połączył siły z Google, aby wydać grę osadzoną w rozszerzonej rzeczywistości Pharos AR.
Wirtualna rzeczywistość na dobre zagościła w grach mobilnych. Od 2016 roku, kiedy to premierę miała gra Pokemon GO, kolejne studia korzystają z AR, aby umożliwić graczowi jeszcze większe zanurzenie w świecie przedstawionym. Po tę technologię postanowił sięgnąć również aktor i muzyk Donald Glover, występujący pod pseudonimem Childish Gambino. PHAROS AR to właściwie jeden długi, interaktywny teledysk osadzony w wirtualnej rzeczywistości.
Pharos AR nie jest jednak pierwszym owocem współpracy Childish Gambino i Google - w pierwszej połowie 2019 roku muzyk zadebiutował jako Playmoji w aplikacji Playground, dostępnej eksluzywnie dla flagowego smartfona od Google - Pixel 3.
Glover znany jest też ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do sposobu przedstawienia tworzonej muzyki. Wspólnie z Microsoftem przy okazji premiery debiutanckiej płyty “Awaken, My Love!” przygotował materiał koncertowy w wirtualnej rzeczywistości.
PHAROS AR - gra mobilna z muzyką Childish Gambino
Najnowsze dziecko Glovera to PHAROS AR - gra osadzona w rozszerzonej rzeczywistości stworzona w ścisłej współpracy z Google. Po jej włączeniu dostaniemy komunikat o założeniu słuchawek, ale nie są one konieczne to uruchomienia produkcji. Potem, zobaczymy portal, który wprowadzi nas wprost do świata Childish Gambino.
Teoretycznie, PHAROS AR to gra. W praktyce jednak, oprócz szukania świecących glifów, niewiele będziemy musieli robić. W miarę trwania “rozgrywki” wirtualny świat zacznie też wypełniać się tańczącymi postaciami i zwierzętami. W końcu, otworzy się portal do kosmosu, w którego wejście spowoduje przyśpieszenie gry i grającej w tle muzyki.
W PHAROS AR można bawić się samemu, lub odkrywać nowe światy wspólnie ze znajomymi w trybie multiplayer. Na razie gra jest dostępna jedynie w sklepie Google Play Store, ale są plany jej wydania również na iOS.
Oceń artykuł