Porsche 718 Boxster z 4-cylindrowymi silnikami

27.01.2016 14:12
Porsche 718 Boxster z 4-cylindrowymi silnikami Fot. materiały prasowe

Po 20 latach od debiutu pierwszego Boxstera, model na 2016 rok doczekał się przedrostka 718. Nowe są nie tylko nazwa, ale także silniki.

Samo oznaczenie 718 nawiązuje do samochodu z 1957 roku, którym odnoszono liczne sukcesy w sportach motorowych. Według zapewnień producenta, nowy model po sporych zmianach będzie mieć jeszcze więcej wspólnego z legendarnym, wyczynowym autem – zarówno technicznie, jak i stylistycznie.

Umieszczony centralnie silnik w bazowej wersji ma pojemność 2 litrów, z których wykrzesano 300 KM.380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1950-4500 obr./min., trafia na tylne koła za pośrednictwem  przekładni ręcznej lub automatycznej PDK. Jednostka jest bardziej ekonomiczna od 2,7-litrowego motoru, którego zastępuje. W konfiguracji z dwusprzęgłowym automatem i pakietem Sport Chrono, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Co ciekawe, mocniejszego 718 Boxstera S napędza 2,5-litrowa jednostka z turbiną o zmiennej geometrii. Te zmiany pozwoliły wywindować moc do wartości 350 KM. Moment obrotowy wyrażany w 420 Nm dostępny jest w minimalnie szerszym zakresie – 1900-4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,2 s, a prędkość maksymalna osiągana jest przy 285 km/h.

Nowe silniki nie dość, że są mocniejsze o 35 KM, to jeszcze bardziej ekonomiczne o 13%. Na taki stan rzeczy wpływa także skrzynia PDK, która korzysta z technologii wirtualnych biegów, pozwalając na funkcję żeglowania. Według standardów NEDC, średnie zapotrzebowanie na paliwo samochodu wynosi 6,9 l/100 km dla słabszej odmiany i 7,3 l dla mocniejszej.

Auto ma także lepiej się prowadzić dzięki zmodernizowanemu i obniżonemu o 10 mm zawieszeniu PASM (Porsche Active Suspension Management). Także trochę inaczej zestrojono elektromechaniczne wspomaganie, co pozwoliło na uzyskanie o 10% bardziej bezpośredniego układu kierowniczego. Według zapewnień Porsche, 718 Boxster jest jeszcze zwinniejszy, łatwiejszy w prowadzeniu – zarówno w warunkach torowych, jak i w codziennej jeździe.

Z zewnątrz pojazd wyróżnia się nowym designem reflektorów biksenonowych ze zintegrowanymi światłami LED do jazdy dziennej oraz 19-calowymi felgami w standardzie lub 20-calowym opcjonalnymi. Tylne światła zostały także przeprojektowane i uzbrojone w technologię LED. We wnętrzu znalazł się najnowszej generacji system multimedialny PCM z dotykowym ekranem. Subtelnie zmieniono także wygląd koła kierowniczego.

Porsche już przyjmuje zamówienia na nowego Boxstera. W salonach ma się pojawić w połowie 2016 roku.

Redaktor antyradia
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.