Porsche Boxster i Cayman będą dzielić nazwę 718

Porsche zadecydowało się na zmianę nazw dwóch najmniejszych dostępnych w gamie modeli – będą one nazywać się 718 Boxster i 718 Cayman. Kiedy trafią na rynek?
Oznaczenie 718 nawiązuje do przełomowego samochodu z 1957 roku, który odnosił liczne sukcesy w sportach motorowych. Nowe pojazdy z centralnie umieszczonymi silnikami będą miały więcej wspólnego z legendarnym, wyczynowym modelem – zarówno od strony stylistycznej, jak i technicznej. W przyszłości obie „718-stki” mają korzystać z 4-cylindrowego, turbodoładowanego boksera. Po raz pierwszy w historii kabriolet będzie droższy od coupe – adekwatnie do 911. Na rynku zadebiutują w 2016 roku.
Seria 718 to powrót do korzeni – ma posiłkować się 4-cylindrowym silnikiem, z którego niegdyś słynęły wyścigowe modele Porsche. Jednym z dowodów na kultywowanie tradycji stanowi także 919 Hybrid LMP1, wykorzystujący bardzo efektywną, turbodoładowaną jednostkę 4-cylindrową o pojemności 2 litrów. W 2015 roku modele te zajęły w Le Mans zarówno pierwszą, jak i drugą lokatę, a także pozwoliły innemu kierowcy zdobyć mistrzostwo w serii Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC). Trzy zwycięstwa udowodniły potencjał tkwiący w tego typu motorach opracowanych przez Porsche.
Historia
Motory czterocylindrowe mają długą tradycję w Porsche – pozwoliły one osiągnąć firmie wiele spektakularnych sukcesów. Pod koniec 1950 roku, 718 – następca legendarnego 550 Spyder – otrzymał najbardziej wydajny 4-cylindrowy silnik, dzięki któremu górował nad konkurentami. Porsche wygrywało niemalże wszystko, w tym 12-godzinny rywalizację w Sebring w 1960, Mistrzostwa Europy w Wyścigach Górskich w latach 1958-1961 i Targa Florio na Sycylii. W 1958 roku 718 RSK ze swoją 142-konną, 4-cylindrową jednostką podczas Le Mans w 1958 roku zdominowało swoją klasę.
Porsche Boxster i Cayman
Obecnie na rynku polskim w ofercie znajdziemy Boxstera w paru wersjach – podstawowy z 2,7-litrowym silnikiem o mocy 265 KM, bazującą na niej odmianę stylistyczną Black Edition, mocniejszą „S-kę”, w której z pojemności 3,4 wyciśnięto 315 KM, GTS z tym samym, podrasowanym do 330 KM motorem oraz Spyder 3.8 375 KM. Ceny zaczynają się od co najmniej 250 808 zł. Za najmocniejszego Boxstera trzeba wydać od 391 426 zł wzwyż.
Podstawowy Cayman 2.7 275 KM to wydatek 257 908 zł, mocniejsza wersja S ma 325 KM, GTS 340 KM, a GT4 3.8 – 385 KM. Ten ostatni kosztuje od 424 639 zł.
Oceń artykuł