R200 na bazie Skody 130 RS w klipie promocyjnym

Skoda 130 RS to jeden z tych modeli, z których czeski producent może być wyjątkowo dumny. Jego nowoczesna interpretacja o nazwie R200 Non-Fiction, wyprodukowana na bazie R8, trafiła właśnie na tor wyścigowy.
Pojazd stworzyła firma The Hoffmann & Novague. Po raz pierwszy został on zaprezentowany jako koncepcyjny model na DOX Center of Contemporary Art w Pradze. Pod aluminiową karoserią przywodzącą na myśl legendarny samochód – 130 RS z lat 80. – znajdują się nowoczesne podzespoły. Non-Fiction doczekał się nowego klipu promocyjnego:
Moment obrotowy w wysokości 430 Nm pochodzący z 420-konnego silnika V8 przekazywany jest na tylny za pośrednictwem zmodyfikowanego napędu Quattro i 6-biegowej przekładni ręcznej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,5 s, a jego prędkość maksymalna oscyluje wokół 280 km/h.
Auto mierzy 4,4 m długości, 2 m szerokości i zaledwie 1,3 m wysokości. Z przodu wyróżnia się dużymi, okrągłymi lampami ze światłami LED, podobnymi do tych z Bentleya Mulsanne’a.
Czytając materiały prasowe, można dojść do wniosku, że R200 jest dla Czechów mniej więcej tym, co dla nas niedoszła, nowa generacja Warszawy, opracowywana przez KoziołekDesign.
Firma Hoffman & Novague w swoim oświadczeniu określiła cele projektu:
Od rozpoczęcia prac nad wspólnym przedsięwzięciem, za nasze główne zadanie obraliśmy tknięcie życia w czeską motoryzację poprzez stworzenie nowoczesnego designu oraz dopracowanej konstrukcji, wytwarzanej ręcznie dla zapewnienia jak najwyższej jakości produktu.
Według wcześniejszych informacji zasugerowanych przez piastującego stanowisko dyrektora Metal Hoffman, Marka Hoffmana, R200 miało trafić do sprzedaży z ceną na „metce” rozpoczynającą się od 255 000 euro. Auto ma być produkowane od początku 2016 roku i docelowo powstanie jedynie od 24 do 30 egzemplarzy.
R200 stworzono na cześć 40-lecia legendarnej, sportowej Skody 130 RS. Ten wyczynowy samochód dysponował silnikiem o pojemności 1.3 l, z którego wykrzesano 142 KM i 137 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niedużą moc 130 RS nadrabiała niską masą własną nie przekraczającą 825 kg. Prędkość maksymalna Skody wynosiła 190 km/h.
Oceń artykuł