VW świętuje 10-lecie asystenta parkowania

Producenci nieustannie szukają sposobów na opracowywanie systemów ułatwiających życie swoim klientom. Jednym z nich jest asystent parkowania.
Jak twierdzi Volkswagen – to właśnie on był pierwszym na świecie producentem, który oferował takie rozwiązanie w 2006 roku w seryjnie produkowanym Touranie. Jednak historia tego systemu rozpoczęła się na początku XXI wieku. Właśnie wtedy inżynierowie Volkswagena dostali za zadanie opracowanie technologii, umożliwiającej samochodom na wyszukiwanie i samoistne parkowanie w ciasnych miejscach parkingowych. W tamtych czasach pod pojęciem ciasne rozumiano takie, które jest dłuższe o 1,4 m względem długości pojazdu.
I tak oto w pierwotnej wersji asystent parkowania mógł wyręczyć kierowcę w wykonywaniu tego manewru za pośrednictwem zaledwie dwóch ruchów kierownicą. Przy czym kolejny przełom nastąpił w 2010, kiedy wprowadzono znaczące poprawki w systemie, co sprawiło, że szybciej działał niż poprzednio. Dwa lata później zadebiutowało rozwiązanie pozwalające na parkowanie prostopadłe. Co więcej, wykorzystanie bardziej zaawansowanych algorytmów oraz 12 czujników sprawiło, że asystent radził sobie z miejscami parkingowymi o przestrzeni zaledwie o 90 cm większej niż długość samochodu.
Najnowsza, trzecia generacja polepszyła ten ostatni parametr, redukując wymaganą ilość przestrzeni do 80 cm. Dodatkowo, standardem stał się asystent autonomicznego hamowania, który co prawda nie pozwala całkowicie na wyeliminowanie parkingowych stłuczek, ale skutecznie minimalizuje ryzyko ich wystąpienia. Nowoczesna technologia jest dostępna w wielu modelach Volkswagena. Nie tylko w najpopularniejszych autach takich jak Golf, Passat, czy też Sharan, Touran i Tiguan. Także kierowcy pojazdów dostawczych (Caddy i Crafter) mogą skorzystać z tego asystenta.
Rozwiązanie powstało z myślą o kierowcach, którzy na co dzień muszą zmagać się z szukaniem miejsc parkingowych w większych aglomeracjach, takich jak np. Warszawa, Berlin, Londyn, czy Paryż. Jak twierdzi Volkswagen, system jest bez przerwy rozwijany i spodziewać się można, że jego przyszłe generacje będą jeszcze skuteczniej wywiązywać się ze swoich zadań. W międzyczasie opracowano także Trail Assist, dla aut holujących przyczepę.
Warto jednak zauważyć, że nowoczesne trendy idą w stronę zdalnego parkowania samochodu, przykładem czego jest nowe BMW serii 7.
Oceń artykuł