Volkswagen Arteon – następca CC

Firma z Wolfsburgu zaprezentowała nowy flagowy model, będący następcą CC, wcześniej znanego jako Passat CC.
Model w najnowszej odsłonie ma być pozycjonowany w gamie wyżej od Passata, stanowiąc ofertę dla jeszcze bardziej wymagających klientów. Został opracowany na platformie modularnej MQB. Mierzy 4862 mm długości, 1871 mm szerokości, 1427 mm wysokości przy rozstawie osi 2841 mm. Jak twierdzi producent – Arteon ma być autem premium typu gran turismo.
Mimo dynamicznej stylistyki, nowy model Volkswagena ma być praktyczny, o czym wspomniał Tobias Suhlmann, osoba odpowiedzialna za design nadwozia:
Atletyczne linie Arteon uosabiają jego funkcjonalny charakter. Tutaj forma i praktyczność łączą się ze sobą w progresywny sposób. W odróżnieniu do klasycznych limuzyn, gran turismo oferuje więcej miejsca, co zawdzięcza między innymi zwiększonemu rozstawowi osi oraz wzorowanemu na coupe i fastbackach desingowi.
Następca CC wraz z wejściem na rynek ma być dostępny z 6 silnikami. Spośród benzynowych dostępne będą 1,5-litrowy TSI o mocy 150 KM, 2-litrowy TSI w wariantach 190 lub 280 KM. Jeśli skłaniacie się ku jednostkom wysokoprężnym, do wyboru są 2-litrowy TDI o mocy 150, 190 lub 240 KM. Odmiany z najsłabszymi silnikami mają współpracować z 6-biegowymi skrzyniami ręcznymi w standardzie. Reszta z miejsca otrzyma 7-biegowy automat dwusprzęgłowy. Najmocniejsze wersje będą przenosić moment obrotowy na obie osie.
Wnętrze jest podobne do tego, znanego z Passata. Jednak znajdziemy w nim najnowsze technologie opracowane przez Volkswagena, w tym Active Info Display, a także ostatniej generacji system multimedialny obsługiwany za pośrednictwem ekranu o przekątnej 6,5 lub 9,2 cali.
Jak przystało na auto aspirujące do segmentu premium, Arteon będzie dysponować ambientowym oświetleniem. Jednak istotniejszym atutem ma być przestronne wnętrze – szczególnie ucieszeni mają być pasażerowie drugiego rzędu siedzeń, dysponujący największą ilością miejsca w klasie. Z tyłu będą mogły usiąść trzy osoby.
Arteon ma oferować wiele systemów wspomagających jazdę, w tym między innymi aktywny tempomat oraz asystenta pasa ruchu. Volkswagen tym modelem chce rywalizować z samochodami takimi jak Audi A5 Sportback i BMW serii 4 Gran Coupe. Spodziewać się można także wyższej ceny.
Oceń artykuł