09.11.2015 12:50

Audi RS6 i Audi RS7 – Pakiet Performance

Dobra wiadomość dla tych, którzy się głowili czy 560 KM w Audi RS6 lub RS7 im wystarczy. Na wszelki wypadek mogą teraz zamówić pakiet Performance, który zwiększa moc o 45 KM.

Audi RS6 i Audi RS7 – Pakiet Performance
foto: materiały prasowe

Finalnie, dwa modele oferują 605 KM i zwiększony maksymalny moment obrotowy z 700 do 750 Nm. Dzięki temu ich sprint do 100 km/h polepszył się o 0,2 s i zajmuje 3,7 s. Z kolei na osiągnięcie 200 km/h również nie trzeba długo czekać – jedynie 12,1 s. To o 1,4 s szybciej niż w wypadku 560-konnej wersji.

Jeśli zdecydujecie się na pakiet dynamiczny, elektronicznie limitowana prędkość maksymalna wzrośnie z 250 do 280 lub 305 km/h.

Dodatkową „ikrę” uzyskano dzięki zmienionemu oprogramowaniu silnika – na wzór tego z Audi S8 Plus. Pod maską wciąż znajduje się ta sama podwójnie doładowana 4-litrowa „V-ósemka”, która za pośrednictwem 8-biegowej ręcznej przekładni TipTronic wysyła moment obrotowy na obie osie dzięki napędowi Quattro. W standardowym ustawieniu 40% Nm wędruje na przód, a 60% – na tył. Dla żądnych jeszcze większych wrażeń przewidziano także opcjonalny, tylny, sportowy dyferencjał.

Audi RS6 Avant i Audi RS7 Sportback Performance

Nowe Audi RS6 Avant i Audi RS7 Sportback Performance oferowane są ze standardowym, adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym, które można opuścić nawet o 2 cm w dół. Opcjonalnie, dostępne jest sportowe zawieszenie RS w pakiecie z adaptacyjnym układem kierowniczym Dynamic Ride Control (DRC).

Oba Audi poruszają się na 21-calowych aluminiowych felgach, które okalane są przez opony 285/30 w RS6 i 275/30 w RS7. Skrywają się za nimi wentylowane tarcze hamulcowe lub opcjonalne ceramiczne.

Stylistycznie nie zmieniło się zbyt wiele. Nieco agresywniej wyglądają przednie zderzaki z jeszcze większymi wlotami powietrza oraz błyszczącymi, czarnymi osłonami chłodnicy. Z tyłu pojawiły się większe dyfuzory. We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele RS, tapicerkę wykończoną w Alcantarze i skórze obszytą nićmi układającymi się we wzór plastrów miodu.

„Superwydajne” Audi RS6 Avant kosztuje w Niemczech od 117 000 euro (około 501 000 zł), podczas gdy na Audi RS7 Sportback Performance trzeba wydać co najmniej 121 700 euro (około 521 000 zł). Oba modele trafią do salonów już w przyszłym miesiącu (listopadzie 2015 roku).

Tagi: #Audi #Motoryzacja #News