Które serwisy VoD odwiedza najwięcej Polaków?

Netflix i Showmax idą łeb w łeb, ale są daleko w tyle za rodzimym CDA.pl, o liderze serwisów VoD premium, VoD.pl, nie wspominając – wynika z badania Gemius/PBI na sierpień 2018. Za to jak już ktoś na Netfliksa zawita, to nie może przestać klikać.
Zanim przejdziemy do pokazywania twardych danych, trzeba pokusić się o słowo komentarza. Gemius/PBI śledzi, jakie strony internetowe są odwiedzane przez polskich internautów – dzięki temu wiemy na przykład, jakie strony porno Polacy uznają za najlepsze.
Badanie obejmuje jednak tylko użytkowników, którzy odwiedzają serwisy poprzez ich strony www – jeśli korzystają z aplikacji, wymykają się mechanizmom badania.
>> Filmy online – gdzie oglądać? Najlepsze strony z filmami i serialami w internecie <<
Najpopularniejsze serwisy VoD w Polsce
Według danych Gemius/PBI, w sierpniu 2018 najchętniej odwiedzaliśmy VoD.pl – serwis może pochwalić się przyciągnięciem niemal 3,8 mln użytkowników. Drugie na liście jest CDA.pl, które w katalogu Premium oferuje już ponad 5000 filmów – witrynę odwiedziło łącznie 2,9 mln osób.
Netflix i Showmax remisują – pierwszy jest lepszy od drugiego raptem o 3 500 odwiedzających, przyciągając na swoje strony 1,95 mln użytkowników na swoje strony. Warto zauważyć, że oba serwisy wyprzedziły w internecie TVP – narodowy VoD odwiedzany jest przez prawie 1,8 mln osób.
Filmy i seriale na HBO Go oglądało poprzez stronę nieco ponad milion osób. 300 000 użytkowników przyciągnął nc+ go, internetowa wersja stacji telewizyjnej.
Sytuacja zmienia się nieco, gdy pod uwagę bierze się liczbę odsłon – tutaj na pierwsze miejsce, z wynikiem 25,8 mln wyświetleń, awansuje Netflix. Zaraz za nim plasuje się CDA.pl (22,9 mln odsłon) oraz vod.tvp.pl (21,4 mln wyświetleń).
Tabela odwraca się za to, gdy pod uwagę brany jest czas przebywania w poszczególnych serwisach. Koronę króla dzierży tu TVP –użytkownik spędza tam średnio niemal 3,5 godziny. Drugie i trzecie miejsce zajmuje odpowiednio player.pl i ipla.tv, podczas gdy na CDA, Netfliksie i Shomaksie według danych użytkownicy spędzają nie więcej niż okolice kwadransa.
Gemius/PBI zastrzega jednak, że dane dotyczące tych serwisów mogą być niedoszacowane – co oznacza, że tak naprawdę mogą być znacznie wyższe, niż osiągane przez VoD TVP.
Oceń artykuł