Spółka Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii produkowała różańce dla „Naszego Dziennika”

Michał Tomaszkiewicz
28.05.2018 15:46
Spółka Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii produkowała różańce dla „Naszego Dziennika” Fot. kadr z wideo

200 000 innowacyjnych różańców wyprodukowały zależne od MPiT zakłady w zamian za reklamę w „Naszym Dzienniku”, prasowym ramieniu „Radia Maryja”. To nie żart - dzięki nowemu wzornictwu tradycyjne paciorki różańcowe udało się unowocześnić i zminiaturyzować.

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii powstało w styczniu 2018 roku – misją resortu jest wspomaganie rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw, umożliwienie im ekspansji zagranicznej oraz budowanie nowoczesnego państwa.

Jak donosi poseł PO Marcin Kierwiński, w tym celu zdecydowano się na promowanie na łamach „Naszego Dziennika” zależnej od Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii spółki Zakład Tworzyw Sztucznych „Artgos”.

Za serię reklam graficznych mających zdobyć klientów na usługi spółki zapłacono barterem – 200 000 różańców oraz formą wtryskową do ich produkcji.

Innowacyjne różańce Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii

Umowa pomiędzy Artgos a Spes (wydawcą „Naszego Dziennika”) została zawarta 1 sierpnia 2017 roku, a więc na długo przed powstaniem MPiT – kontrolę nad Zakładem Tworzyw Sztucznych w imieniu Skarbu Państwa sprawował wtedy inny minister właściwy. Reklamy zostały wyemitowane już po utworzeniu Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Dociekliwi internauci zauważyli, że w październiku 2017 roku „Nasz Dziennik” rozdawał czytelnikom różańce, które miały być poświęcone w Fatimie. Trzeba przyznać, że gadżety wyglądały zupełnie inaczej, niż tradycyjne paciorki różańcowe.

Wygląda więc na to, że wierzący modlą się korzystając z różańców wyprodukowanych przez resort odpowiedzialny za wspomaganie rozwoju technologii w Polsce.

Wartość transakcji została wyznaczona na 26 500 zł netto – wynika więc, że wyprodukowanie jednego różańca wyceniono na nieco ponad 16 groszy (już z podatkiem VAT). W tej cenie nie ma raczej co liczyć na szczególnie innowacyjne rozwiązania, jak chociażby wbudowanie modułu telefonicznego do telekonferencji modlitewnych, czy nawet wykończenia grafenem.

 

Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.