16.01.2017 09:33

Fiat nagrodzony „European Gay Car of the Year 2017”

Najnowszy roadster włoskiego producenta został doceniony przez szerokie grono odbiorców, dowodem czego jest tytuł „Europejskiego Gejowskiego Auta Roku” przyznany przez organizację Ledorga.

Fiat nagrodzony „European Gay Car of the Year 2017”
foto: materiały prasowe

O wygranej zadecydowali członkowie należący do organizacji – każdy z nich mógł oddać wyłącznie jeden głos na wybrany przez siebie pojazd, który pojawił się w sprzedaży w Europie między 1 stycznia a 31 grudnia 2016 roku. Zdaniem twórców plebiscytu, „European Gay Car of the Year” to otwarte zawody, dlatego nominowane do nagrody mogły zostać niemalże wszystkie auta bez względu na rodzaj nadwozia. Jedynymi wyjątkami były pojazdy użytkowe oraz modele po faceliftingu.

Głosowanie odbyło się tak samo jak co roku i trwało od 15 listopada do 15 grudnia. Fiat 124 Spider wygrał dzięki największej liczbie głosów, przy czym organizator nie ujawnił ile osób wzięło zadecydowało o przyznaniu tego tytułu. W poprzednich edycjach triumfowały następujące modele:

  • Mazda MX-5 – 2016
  • Ford Mustang – 2015
  • Citroen DS3 Cabrio – 2014
  • Mini Roadster – 2013
  • Citroen DS4 – 2012
  • Peugeot RCZ – 2011
  • Fiat 500C – 2010
  • Alfa Romeo Mito – 2009
  • Fiat 500 – 2008
  • Alfa Romeo Spider – 2007
  • Aston Martin DB9 Volante – 2006
  • Mini Cabriolet – 2005

Zazwyczaj tytuły europejskiego lub światowego samochodu roku przyznawane są przez członków jury, dożywotnio pełniących tę funkcję. W poszczególnych plebiscytach oddać głos mogą również czytelnicy, jak w przypadku magazynu Top Gear, którzy w 2016 wybrali dokładnie ten sam model auta, co dziennikarze – Alfę Romeo Giulię QV.

Fiat 124 Spider, zwycięzca „European Gay Car of the Year 2017” to następca tylnonapędowego roadstera zaprojektowanego przez włoskie studio designerskie – Pininfarinę. Trzy dekady po zakończeniu produkcji oryginalnego modelu, Włosi opracowali nowy samochód na bazie Mazdy -MX.

Firma FCA zapewnia, że mimo wielu podobieństw do japońskiego roadstera, auto ma swój indywidualny charakter i oferuje niepowtarzalne włoskie prowadzenie.

Największe różnice między Mazdą a Fiatem, stanowią silniki. Pod maską tego drugiego znajdziemy jednostkę 1.4 MultiAir rozwijającą 140 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przekazywanego na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej ręcznej skrzyni lub automatycznej przekładni.

Roadster Fiata w takiej konfiguracji od 0 do 100 km/h rozpędza się w 7,5 sekundy i potrafi osiągnąć 215 km/h. W podstawowej odmianie wyposażeniowej kosztuje od 110 000 zł. W cenie są radio DAB z 7-calowym ekranem, 4 głośniki, port USB i AUX, 2 głośniki w zagłówku fotela, klimatyzacja manualna, pokryta skórą kierownica, tempomat, aktywne zagłówki, systemy ABS, ESC, aktywna maska, obręcze w rozmiarze 16 cali i tylne światła w technologii LED.

Mateusz Struk
Tagi: #Fiat #Galeria #News