02.03.2017 09:26

Spotify testuje streaming w bezstratnej jakości CD

To może być prawdziwy game changer na rynku streamingu muzycznego. Szwedzki serwis powoli uruchamia nową opcję abonamentu, która wreszcie zadowoli audiofili.

Spotify testuje streaming w bezstratnej jakości CD
foto: materiały prasowe

Nie ma żadnych wątpliwości, że Spotify odmienił raz na zawsze branżę muzyczną. Choć wielu artystów - jak np. Roger Waters, Phil Collen z Def Leppard czy Janne Wirman z Children of Bodom - sprzeciwia się jego rozwiązaniom i krytykuje model, według którego dzieli się dochodami z artystami, sami użytkownicy od razu pokochali tę usługę i ostatecznie porzucili dla niej płyty CD.

Jeśli jednak pojawiały się jakieś narzekania na szwedzką usługę streamingową, na ogół dotyczyły one jakości prezentowanej muzyki. Szczególnie melomani, którzy przyzwyczajeni byli do fizycznych formatów i już w przypadku mp3 czy YouTube'a krytykowali niedostatki pod tym względem, mogli mieć Spotify wiele do zarzucenia. I na tym polu wygrywał dotychczas TIDAL.

Platforma Jaya-Z oferowała bowiem od razu utworu w jakości FLAC, które powinny zadowolić nawet najbardziej wymagających audiofili. Jednak jak się okazuje Szwedzi wcale nie obserwowali bezczynnie modelu konkurencji i... powoli przygotowują się do startu nowego wariantu abonamentu pod nazwą Spotify Hi-Fi.

Oferta trafia na razie do wybranych użytkowników:

Jak widać nowa opcja subskrypcji oferuje dokładnie te same korzyści, co wersja Premium, tyle że dodatkowo otrzymujemy streaming w bezstratnej jakości CD, a także zniżki na limitowane winyle i jeden czarny krążek gratis. Jak donoszą użytkownicy, wysokość miesięcznej dopłaty do tradycyjnego abonamentu waha się od 5 do 10 dolarów.

Spotify ewidentnie sonduje w ten sposób rynek i sprawdza, jak dużo są skłonni dopłacić obecni użytkownicy. Nawet jeśli obecni testerzy zdecydowali się bowiem zaakceptować nową ofertę, otrzymywali od razu komunikat zwrotny o błędzie lub braku usługi dostępnej w ich rejonie. Nie mamy więc na razie żadnej możliwości, by przetestować Spotify Hi-Fi.

Przedstawiciele szwedzkiej firmy również jak na razie nabierają wody w usta:

"

Zawsze jesteśmy gotowi testować nowe produkty i oferty, ale nie mamy w tej chwili żadnych nowości do ogłoszenia. "

Mimo to nie ma wątpliwości, w którą stronę w najbliższym czasie pójdzie najpopularniejsza usługa streamingowa. Jeśli tylko przyjmie się na szerszą skalę pośród jej 40 milionów aktywnych subskrybentów, TIDAL może stracić swoją najmocniejszą kartę przetargową.

Będziecie korzystać ze Spotify Hi-Fi?

Jakub Gańko
Tagi: #Rock News