16.05.2016 09:26

Apple bada, dlaczego kasuje muzykę użytkownikom

Apple Music kasuje użytkownikom pliki z muzyką bez ich zgody – producentowi nie udało się co prawda odtworzyć tego problemu, ale obiecał solidniej zbadać sprawę i wypuścić poprawkę, która ma zapobiec takim sytuacjom w przyszłości.

Apple bada, dlaczego kasuje muzykę użytkownikom
foto: apple.com

Usługa Apple podejrzewana jest o kasowanie zapisanej lokalnie muzyki, której wersje znajdzie w swoim internetowym katalogu. O sprawie stało się głośno, gdy niezależny kompozytor ogłosił, że wyniki jego pracy – ponad 120 GB muzyki własnej oraz zakupionej – zniknęły z jego dysku, usunięte przez Apple Music.

Po zbadaniu sprawy poszkodowany zgłosił problem do Apple – według twórcy, usługa muzyczna przeskanowała katalog utworów dostępnych online i usunęła zapisane lokalne kopie. Co więcej, jeśli odpowiedników nie można było znaleźć w chmurze, wgrała tam unikatowe kompozycje… po czym je także wykasowała.

Producent obiecał przyjrzeć się sprawie, wyrażając jednocześnie sceptyczne podejście do możliwości takiego działania swojego oprogramowania – początkowo przyznawał jednak, że dokładnie tak ma działać serwis.

Po kilku dniach pojawił się oficjalny komunikat, w którym Apple niechętnie przyznał kompozytorowi rację.

"

W ekstremalnie małej liczbie przypadków użytkownicy informowali o usuwaniu bez pozwolenia plików z muzyką zapisanych na ich lokalnych nośnikach. Raporty te traktujemy bardzo poważnie – wiemy, jak bardzo ważna muzyka jest dla naszych klientów – wyspecjalizowany zespół pracuje nad wykryciem możliwego powodu problemu. Jak na razie nie udało nam się powtórzyć błędu, jednakże w ciągu tygodnia udostępnimy aktualizację do iTunes, która zawierać będzie dodatkowe zabezpieczenia. "

Alerty o kasowaniu muzyki to nie jedyne informacje udostępniane na temat muzycznych usług Apple przez rozczarowanych użytkowników. Część z nich zauważa, że posiadane przez nich wersje utworów udostępniane są w innych aranżacjach (czasami nawet edycjami studyjnymi zamiast koncertowych) – a to duża niedogodność dla melomanów świadomie budujących swoją kolekcję.

Producent w oficjalnej prezentacji usługi zaleca, żeby przed rozpoczęciem korzystania z Apple Music odpowiednio się przygotować.

"

Zanim zasubskrybujesz usługę Apple Music, wykonaj kopię zapasową swojej muzyki i upewnij się, że wszystkie Twoje urządzenia są uaktualnione.  "

Doniesienia o problemach z Apple Music zbiegły się w czasie z przeciekami dotyczącymi planowanej przyszłości usługi - korporacja ma szykować się do wyłączenia opcji pobierania muzyki na własny nośnik, oferując tylko i wyłącznie słuchanie utworów strumieniowanych przez internet.

Spotkaliście się z podobnymi problemami?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Apple #Internet