Bruce Dickinson z Iron Maiden o biznesie muzycznym: Chcemy mieć fanów, a nie klientów

Frontman Iron Maiden, Bruce Dickinson pojawił się na Management and Business Summit w Hiszpanii. Muzyk mówił o tym, jak wartościową marką jest Iron Maiden.
Wokalista Iron Maiden Bruce Dickinson miał okazję poprowadzić wykład na Management and Business Summit, który odbył się w czerwcu 2019 roku w Hiszpanii. Muzyk mówił o tym jak Iron Maiden traktuje swoją publiczność oraz jak zespół pracuje nad dobrą renomą swojej marki.
Bruce Dickinson z Iron Maiden o biznesie muzycznym
Dickinson podkreślił, że jest dumny z tego kim jest i do jakiego składu należy. Muzyk cieszy się, że poza przyjemnością z grania, może także identyfikować się z nazwą Iron Maiden.
Jaka jest definicja klienta? Klient to osoba, która może w każdej chwili odejść. My nie chcemy klientów, chcemy fanów. Myślę, że jesteśmy świetnym zespołem i genialną marką. Jestem dumny z tego, co robimy i nie czuję żadnego wstydu.Istnieją marki, z którymi nie chcemy być kojarzeni. W przypadku Iron Maiden tak nie jest. Zachęcam wszystkich muzyków z innym podejściem, aby przestali patrzeć na swoich fanów jak na klientów.
To nie pierwszy raz, kiedy muzyk użył tego obrazowego porównania. Dickinson wielokrotnie powtarzał w wywiadach, że nie można traktować swoich słuchaczy jak zwykłych konsumentów. Uznał, że jak w każdej relacji, również tej zespół - fani, jeśli istnieje zaufanie i wzajemne zrozumienie, słuchacze będą wierni swoim idolom i nie odejdą.
Zobacz też: Bruce Dickinson zdradził, kto zainspirował Iron Maiden do posiadania prywatnego samolotu
Oceń artykuł