Bruce Dickinson z Iron Maiden o biznesie muzycznym: Chcemy mieć fanów, a nie klientów

Joanna Chojnacka
19.07.2019 15:31
Bruce Dickinson|undefined Fot. Romana Makówka / Antyradio.pl

Frontman Iron Maiden, Bruce Dickinson pojawił się na Management and Business Summit w Hiszpanii. Muzyk mówił o tym, jak wartościową marką jest Iron Maiden.

Wokalista Iron Maiden Bruce Dickinson miał okazję poprowadzić wykład na Management and Business Summit, który odbył się w czerwcu 2019 roku w Hiszpanii. Muzyk mówił o tym jak Iron Maiden traktuje swoją publiczność oraz jak zespół pracuje nad dobrą renomą swojej marki. 

Bruce Dickinson z Iron Maiden o biznesie muzycznym

Dickinson podkreślił, że jest dumny z tego kim jest i do jakiego składu należy. Muzyk cieszy się, że poza przyjemnością z grania, może także identyfikować się z nazwą Iron Maiden.

Jaka jest definicja klienta? Klient to osoba, która może w każdej chwili odejść. My nie chcemy klientów, chcemy fanów. Myślę, że jesteśmy świetnym zespołem i genialną marką. Jestem dumny z tego, co robimy i nie czuję żadnego wstydu.

Istnieją marki, z którymi nie chcemy być kojarzeni. W przypadku Iron Maiden tak nie jest. Zachęcam wszystkich muzyków z innym podejściem, aby przestali patrzeć na swoich fanów jak na klientów.

Przeczytaj także

To nie pierwszy raz, kiedy muzyk użył tego obrazowego porównania. Dickinson wielokrotnie powtarzał w wywiadach, że nie można traktować swoich słuchaczy jak zwykłych konsumentów. Uznał, że jak w każdej relacji, również tej zespół - fani, jeśli istnieje zaufanie i wzajemne zrozumienie, słuchacze będą wierni swoim idolom i nie odejdą. 

Zobacz też: Bruce Dickinson zdradził, kto zainspirował Iron Maiden do posiadania prywatnego samolotu 

Joanna Chojnacka Redaktor antyradia
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.