Ile kosztuje Syrena Meluzyna R?

Cennik nowoczesnej, wyczynowej interpretacji legendarnej Syreny – stworzonej przez firmę AK Motor International Corporation – zaczyna się od 60 000 euro. Wyprodukowanych zostanie 25 egzemplarzy.
Meluzyna R zadebiutowała 12 grudnia 2015 roku podczas 53. Rajdu Barbórka na odcinku specjalnym na ulicy Karowej w Warszawie. Auto przygotowano pod kątem sportów motorowych. Bazę wyjściową dla tego samochodu stanowiła prototypowa wersja pojazdu, która inspirowana była Syreną produkowaną w XX wieku. Projekt ujrzał światło dzienne za sprawą współpracy AK Motor i firmy Proto Cars z Nysy.
Miejskie auto w stylu retro, mierzy 4,04 m długości, 1,82 m szerokości i 1,44 m wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 2,51 m. Nadkola wyczynowej wersji wypełniają 18-calowe felgi okalane przez opony Pirelli 225/650-18LTVA RE7. Syrena napędzana jest 2-litrowym, 4-cylindrowym, 4-suwowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 400 KM. Jego maksymalny moment obrotowy trafia na obie osie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa około 3,5 s. Masa własna tego samochodu nie przekracza 1100 kg. Niektóre podzespoły zostały zapożyczone od Mitsubishi Lancera EVO.
Tutaj możecie zobaczyć proces budowy tego auta:
Nadwozie samochodu oparto na rurowej ramie przestrzennej. Syrena w odmianie R wyróżnia się mocno poszerzonymi nadkolami, zderzakami z wlotami powietrza, smuklejszymi i bardziej opływowymi lusterkami, tylnym spojlerem, dyfuzorem, powiększoną osłoną chłodnicy oraz nakładkami na przednie światła. Jak na auto z rajdowym rodowodem przystało, maskę i bagażnik otwiera się przy użyciu tzw. spinek.
Wnętrze także jest bezkompromisowe – w celu redukcji wagi pozbyto się wszelkich zbędnych elementów, a w miejscu zwykłych foteli znalazły się lekkie siedzenia Recaro z wielopunktowymi pasami. O bezpieczeństwo podróżujących dba specjalna klatka.
Syrena swoim wyglądem może przywodzić na myśl Volkswagena Beetle’a, w stosunku do którego jest krótsza, subtelnie szersza i nieco niższa.
Oceń artykuł