Holenderska progresywna grupa rockowa Focus na 3 koncertach w Polsce

Aleksandra Degórska
09.02.2023 16:40
Holenderska progresywna grupa rockowa Focus na 3 koncertach w Polsce Fot. shutterstock.com; zdjęcie poglądowe

Patronat nad wydarzeniami objęło Antyradio.

Focus, holenderska progresywna grupa rockowa z okazji 50. rocznicy powstania zespołu, na początku 2019 roku, rozpoczęli światową trasę koncertową promując nowy album. Niestety pandemia nie pozwoliła dokończyć trasy koncertowej. Focus wrócił na scenę i w 2023 roku zagra trzy koncerty w Polsce.

  • 24.03.2023 – piątek - 19.00 – Warszawa - Klub Hybrydy
  • 25.03.2023 – sobota - 19.00 – Poznań - Centrum Kultury Zamek
  • 26.03.2023 – niedziela - 19.00 – Bydgoszcz - Klub Kuźnia

Bilety:

  • przedsprzedaż 160 zł
  • w dniu koncertu 180 zł
  • (miejsca siedzące nienumerowane i stojące)

Ze swoją wyjątkową marką, Focus zamanifestował się na początku lat 70, jako najbardziej udany i doceniany ze wszystkich holenderskich zespołów rockowych. Formacja nagrywała głównie muzykę instrumentalną charakteryzującą się bogatymi brzmieniami opartymi na dźwiękach instrumentów klawiszowych, fletu i gitar. W muzyce zespołu daje się zauważyć wpływ muzyki klasycznej i jazzu. Prowadzona przez członka założyciela Thijsa van Leera , najbardziej znana z przebojów „Hocus Pocus”, „House of The King” i „Sylvia”, a także uznanych przez krytyków albumów „Moving Waves”, „Focus 3” i „Hamburger Concerto”.

Na początku 2000 roku zespół powrócił z nowymi dobrze przyjętymi albumami „Focus 8” i „Focus 9”. Focus przegrupował się w nowym składzie. Sir Thijs van Leer: flet, klawisze i wokal (pierwszy holenderski muzyk rockowy, który w 2008 roku uzyskał tytuł szlachecki). Słynny perkusista Pierre van der Linden, który dołączył do grupy na ich drugim albumie „Moving Waves” w 1972 roku. Znany na całym świecie ze swoich umiejętności rytmicznych, Pierre pozostaje kluczowym czynnikiem w brzmieniu Focus. Gitarzysta Menno Gootjes oraz uznany basista Udo Pannekeet uzupełniają obecny skład zespołu. W 2010 roku największy światowy hit Focusa „Hocus Pocus” stał na czele kampanii Nike 2010 World Cup. 

Aleksandra Degórska Redaktor antyradia
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.