18.01.2017 13:43

Na świecie są już 2 mld graczy, a ich średnia wieku to 38 lat

Fundusz inwestycyjny GAMR udostępnił bardzo ciekawą infografikę, która zdradza wiele tajemnic obecnego rynku gier komputerowych i wideo.

Na świecie są już 2 mld graczy, a ich średnia wieku to 38 lat
foto: materiały prasowe

Jeśli ktoś jeszcze uważa, że gry komputerowe to rozrywka dla dzieci, a nie żaden poważny biznes, to powinien się nad tym jeszcze raz poważnie zastanowić. Albo chociaż rzucić okiem na informacje udostępnione przez GAMR. To pierwszy na świecie fundusz inwestycyjny typu ETF, który skupia się na rynku gier.

Rozbudowana infografika zdradza nam bardzo wiele informacji, które są oczywiście oparte na szacunkach, dają jednak spore wyobrażenie na temat rozwoju i obecnego kształtu branży elektronicznej rozrywki. W uroczy sposób przedstawiono na niej symbolicznie drogę, jaką przemysł ten pokonał od Spacewar! i Ponga, przez Nintendo 64 i PlayStation 2, aż po Xboksa One i niezliczone platformy mobilne.

Dowiadujemy się, że blisko połowa obywateli Stanów Zjednoczonych gra w gry komputerowe i wideo na urządzeniach, które znajdziemy w 65% domostw. Przeciętna wieku gracza to 38 lat, a przewaga mężczyzn w tym środowisku nie jest wcale aż tak przytłaczająca - wynosi 59%. Na świecie jest ponad 2 miliardy graczy, a najbardziej lubimy grać w gry akcji i strzelanki.

Najlepiej sprzedająca się platforma obecnej generacji to Nintendo 3DS, które zostawia daleko w tyle następną w kolejce PlayStation 4. Maszyna Sony sprzedała się z kolei w blisko dwa razy większym nakładzie niż Xbox One od Microsoftu. To jednak nic, bo jeśli spojrzymy na przychody poszczególnych firm, i tak żadna ze wspomnianych nie może się mierzyć z chińskim gigantem Tencent.

Przedstawione przez GAMR liczby nieraz mogą wzbudzić spore zdziwienie, warto więc się im przyjrzeć. Raport nie przynosi za to wielkich niespodzianek, jeśli chodzi o przyszłość, jakiej upatruje dla branży gier. Wszyscy zdają się być zgodni, że będzie ją stanowić wirtualna i rozszerzona rzeczywistość. Do 2020 roku szacuje się, że rynek ten będzie wart aż 162 miliardy dolarów.

Wszystkim danym możecie przyjrzeć się poniżej:

gamr1
gamr2

Co Was najbardziej zdziwiło?

Jakub Gańko
Tagi: Gry