Disney+ nie pozwoli na współdzielenia konta

Disney+ nie planuje ukłonu w stronę użytkowników i zamierza zakazać współdzielenia konta.
W związku ze zbliżającą się premierą platformy amerykański moloch odkrywa co chwilę przed fanami kolejne fakty dotyczące swojej usługi. W Stanach Zjednoczonych usługa będzie dostępna zarówno bezpośrednio u Myszki Miki, jak i poprzez kablówkę Charter's Spectrum. To właśnie współpraca ze Spectrum ma zapewnić Disneyowi lepszą dystrybucję i "łagodzić skutki piractwa". Disney za piractwo uznawać będzie przekazywanie hasła do konta osobom trzecim.
Disney mówi nie, Netlifx i HBO GO tak
Z dzieleniem się hasłami przez użytkowników pogodzili się już przedstawiciele największych rywali Disneya na rynku streamingu. Zarówno HBO GO, jak i prezesi Netflixa wiedzą, że przekazywanie haseł to dobry sposób na rozkochanie w sobie nowych użytkowników.
Udostępnianie haseł to coś, co dzieje się cały czas i musimy się z tym pogodzić. Jest wiele sposobów na legalne przekazanie haseł, jak gdy otrzymują je współmałżonkowie i dzieci.
Wyjaśnił Reed Hastings CEO Netflixa.
Netflix oczywiście oferuje na swojej platformie możliwość legalnego zakupu dostępu do usługi nawet dla czterech osób. W takiej sytuacji użytkownicy mogą tworzyć własne profile, które ułatwiają choćby powrót do zaczętych wcześniej seriali. Jednak firma od lat jest świadoma, że wiele osób korzysta w kilka osób z pojedynczych kont. Nie pochwalają oczywiście tego zachowania, ale przymyka na nie oko. Zwłaszcza że wytropienie i udowodnienie, że z jednego konta korzysta więcej niż jedna osoba, jest bardzo trudne.
Podobnie jak Netflix, HBO GO nie zwraca uwagi na łamanie tej zasady i nie wyciąga konsekwencji w stosunku do użytkowników. Według nich jest to dobry sposób na wytworzenie uzależnienia od ich platformy, które w przyszłości zapewni im płacących użytkowników.
HBO ogranicza natomiast ilość sprzętów, które mogą być naraz połączone z jednym kontem HBO GO. Jednak możemy zmieniać tę listę bez żadnych ograniczeń.
Nie wiemy nadal w jaki sposób z "piractwem" będzie chciał walczyć Disney, ale możemy się założyć, że raczej nie przysporzy im to popularności.
Zobacz także: HBO Max wyda 1,5 miliarda na kolejne serialowe hity
Oceń artykuł