Ewolucja Porsche 911 w 90 sekund

Niemiecki producent samochodów nie zapomina o swoim dziedzictwie. Szczególnie widać to spoglądając na ikoniczne Porsche 911…
W wypadku tego auta nie ma mowy o rewolucji. Pojazd stopniowo ewoluował – stylistycznie obecna generacja 991 przypomina swój pierwowzór. Nie zmienił się także typ silnika i jego umiejscowienie – we współczesnych „dziewięćsetjedenastkach” wciąż do czynienia mamy z bokserem zamontowanym przy tylnej osi.
Pierwsze 911 zadebiutowało na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1963 roku. Auto oryginalnie zostało zaprojektowane jako model o nazwie 901. Jednak tylko 82 egzemplarze sprzedano pod tym szyldem. Wszystko to miało związek z Peugeotem, który rościł sobie prawa do każdej trzycyfrowej nazwy z zerem w środku. Samochód przemianowano zatem na 911.
Zobaczcie jak to auto się zmieniło na przestrzeni 52 lat:
Najnowsze wcielenie 911 zaprezentowano w 2011 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Zwiększono w Porsche rozstaw kół na przedniej osi o 10 cm, jednocześnie redukując masę własną pojazdu.
Obecna generacja 991 doczekała się faceliftingu na 2016 rok. Największym zmianom poddano silniki – motory o pojemności 3.4 i 3.8 litra zostały zastąpione przez 3-litrowe, podwójnie doładowane jednostki. Przy okazji zmodernizowano zawieszenie i system multimedialny.
W bazowej wersji silnik Porsche generuje 370 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejsza „S-ka” legitymuje się 420 KM i 500 Nm, co stanowi o 20 KM i 60 Nm więcej w stosunku do modelu, który zastępuje. Modele Turbo i Turbo S mogą się poszczycić 3,8-litrowym silnikiem o mocy 540 lub 580 KM.
Dzięki temu najmocniejsza odmiana 911 potrafi osiągnąć 100 km/h ze startu zatrzymanego już po 2,9 s i rozpędzić się do 330 km/h.
Najnowszy model dostępny jest w paru wersjach nadwoziowych coupe, cabriolet i targa. Ceny w polskim salonie startują z pułapu 482 030 zł.
Oceń artykuł