Powstanie tylko 991 sztuk Porsche 911 R

Niemiecki producent samochodów pokazał na genewskich targach motoryzacyjnych jeszcze bardziej bezkompromisową odmianę legendarnego modelu 911 o nazwie R.
Auto powstało w hołdzie dla dopuszczonego do publicznego ruchu wyścigowego samochodu z 1967 roku wytwarzanego pod tym samym szyldem. Ikoniczny pojazd uczestniczył w takich wyścigach jak Tour de France i Targa Florio.
Zupełnie tak jak jego poprzednik, 911 R ma oferować nieprzefiltrowane, surowe właściwości jezdne. Z wagą jedynie 1370 kg to auto jest najlżejszą odmianą tego modelu w gamie (o 50 kg lżejsze od 911 GT3 RS). Porsche napędza 6-cylindrowy silnik wolnossący znany z odmiany GT3, sprzężony z przekładnią ręczną o 6 przełożeniach.
Inżynierowie wykrzesali z umieszczonej z tyłu 4-litrowej jednostki typu bokser 500 KM osiąganych przy 8250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 460 Nm trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej o krótkich przełożeniach. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 323 km/h. Jazda tym pojazdem – według obietnic producenta – okraszona jest średnim zużyciem paliwa wynoszącym 13,3 l/100 km.
Porsche tym samym pokazuje swoje zaangażowanie w tworzenie szybkich, bezkompromisowych samochodów sportowych, nienaszpikowanych do przesady nadmiarem elektroniki. W najnowszej odmianie 911 niemiecki producent skupił się na możliwościach tego pojazdu w zakrętach – ich pokonywanie ułatwiać ma tylna oś skrętna, zapewniająca ogromne pokłady stabilności. Standardem jest również mechaniczna blokada tylnego dyferencjału, zestrojona tak, by zapewniać jak najlepszą trakcję.
O skuteczne hamowanie każdego 911 R mają zadbać ogromne, ceramiczno-kompozytowe tarcze hamulcowe o średnicy 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu, skrywające się za oponami w rozmiarze adekwatnie – 245 mm i 305 mm, które okalają specjalne, lekkie felgi aluminiowe.
Firma ze Stuttgartu zadbała także o odpowiednią charakterystykę systemu stabilizacji toru jazdy – Porsche Stability Management (PSM) – który ma zapewniać jak najbardziej autentyczne doznania z prowadzenia samochodu. Na zamówienie klienta 911 R może być dostępne z jednomasowym kołem zapasowym, oferującym jeszcze bardziej spontaniczne reakcje na każde muśnięcie pedału gazu. Z kolei poprzez naciśnięcie przycisku R, aktywuje się funkcję podwójnego wysprzęglania.
W codziennym użytkowaniu tego bezkompromisowego samochodu pomóc może opcjonalny system zwiększający przedni prześwit o 30 mm, aktywowany po naciśnięciu przycisku.
Porsche 911 R jest najbardziej bezkompromisową odmianą tego auta w gamie. Wyprodukowanych zostanie 991 sztuk. Pierwsze egzemplarze mają być dostarczone do właścicieli w Wielkiej Brytanii już w czerwcu 2016 roku. Ceny zaczynają się od 136 901 funtów, czyli około 762 000 zł.
Oceń artykuł