Powstanie tylko 991 sztuk Porsche 911 R

02.03.2016 09:34
Powstanie tylko 991 sztuk Porsche 911 R Fot. materiały prasowe

Niemiecki producent samochodów pokazał na genewskich targach motoryzacyjnych jeszcze bardziej bezkompromisową odmianę legendarnego modelu 911 o nazwie R.

Auto powstało w hołdzie dla dopuszczonego do publicznego ruchu wyścigowego samochodu z 1967 roku wytwarzanego pod tym samym szyldem. Ikoniczny pojazd uczestniczył w takich wyścigach jak Tour de France i Targa Florio.

Zupełnie tak jak jego poprzednik, 911 R ma oferować nieprzefiltrowane, surowe właściwości jezdne. Z wagą jedynie 1370 kg to auto jest najlżejszą odmianą tego modelu w gamie (o 50 kg lżejsze od 911 GT3 RS). Porsche napędza 6-cylindrowy silnik wolnossący znany z odmiany GT3, sprzężony z przekładnią ręczną o 6 przełożeniach.

Inżynierowie wykrzesali z umieszczonej z tyłu 4-litrowej jednostki typu bokser 500 KM osiąganych przy 8250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 460 Nm trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej o krótkich przełożeniach. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 323 km/h. Jazda tym pojazdem – według obietnic producenta – okraszona jest średnim zużyciem paliwa wynoszącym 13,3 l/100 km.

Porsche tym samym pokazuje swoje zaangażowanie w tworzenie szybkich, bezkompromisowych samochodów sportowych, nienaszpikowanych do przesady nadmiarem elektroniki. W najnowszej odmianie 911 niemiecki producent skupił się na możliwościach tego pojazdu w zakrętach – ich pokonywanie ułatwiać ma tylna oś skrętna, zapewniająca ogromne pokłady stabilności. Standardem jest również mechaniczna blokada tylnego dyferencjału, zestrojona tak, by zapewniać jak najlepszą trakcję.

O skuteczne hamowanie każdego 911 R mają zadbać ogromne, ceramiczno-kompozytowe tarcze hamulcowe o średnicy 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu, skrywające się za oponami w rozmiarze adekwatnie – 245 mm i 305 mm, które okalają specjalne, lekkie felgi aluminiowe.

Firma ze Stuttgartu zadbała także o odpowiednią charakterystykę systemu stabilizacji toru jazdy – Porsche Stability Management (PSM) – który ma zapewniać jak najbardziej autentyczne doznania z prowadzenia samochodu. Na zamówienie klienta 911 R może być dostępne z jednomasowym kołem zapasowym, oferującym jeszcze bardziej spontaniczne reakcje na każde muśnięcie pedału gazu. Z kolei poprzez naciśnięcie przycisku R, aktywuje się funkcję podwójnego wysprzęglania.

W codziennym użytkowaniu tego bezkompromisowego samochodu pomóc może opcjonalny system zwiększający przedni prześwit o 30 mm, aktywowany po naciśnięciu przycisku.

Porsche 911 R jest najbardziej bezkompromisową odmianą tego auta w gamie. Wyprodukowanych zostanie 991 sztuk. Pierwsze egzemplarze mają być dostarczone do właścicieli w Wielkiej Brytanii już w czerwcu 2016 roku. Ceny zaczynają się od 136 901 funtów, czyli około 762 000 zł.

Redaktor antyradia
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.