Przejazdy autostradami w Polsce będą za darmo. Skąd na to pieniądze?

Jak mówi minister cyfryzacji Janusz Cieszyński, wprowadzenie systemu e-TOLL oszczędzi setki milionów złotych, które szłyby na utrzymanie systemów IT. Stąd m.in. będą środki na zniesienie opłat za przejazdy autostradami.
Zachęcamy was do odwiedzenia naszego Facebooka oraz Instagrama, gdzie znajdziecie więcej informacji.
Przejazdy autostradami za darmo? PiS obiecuje
Prezes PiS Jarosław Kaczyński podsumowując konwencję "Programowy Ul Prawa i Sprawiedliwości" zapowiedział w niedzielę 14 maja 2023 roku, że opłaty za autostrady zostaną zniesione.
Jak powiedział lider Prawa i Sprawiedliwości:
Jest kwestia, trochę mniejszej wagi, ale dla bardzo wielu ludzi dolegliwa, dla właścicieli samochodów, którzy jeżdżą po autostradach i drogach szybkiego ruchu. Jeżeli chodzi o opłaty państwowe - jeśli tylko uda się uchwalić w odpowiednim czasie ustawy - to w najkrótszym możliwie okresie my to zniesiemy.
Całość oczywiście była działaniem typowo politycznym, bo prezes PiS-u już teraz myśli o tym, co zrobi za rok:
Te sytuacje, gdzie autostrady są prywatne, albo są w jakiejś dzierżawie, takie wypadki też istnieją, tam obiecujemy, że w ciągu kolejnego roku to załatwimy.
Brzmi zbyt pięknie, żeby było prawdziwe? Nie według ministra cyfryzacji, Janusza Cieszyńskiego. Ten wyjaśnił na swoim Twitterze, że to będzie możliwe przez zmiany w strukturach IT:
Skąd środki na zniesienie opłat za przejazd autostradą? Między innymi z wprowadzenia eToll dzięki czemu oszczędzamy setki milionów złotych na utrzymaniu systemów IT, które sprzedawały Polsce zagraniczne firmy.
System e-TOLL to rozwiązanie, oparte na technologii pozycjonowania satelitarnego, który od 1 października 2021 roku zastąpił system viaTOLL. System e-TOLL służy do poboru opłaty elektronicznej za przejazd po wybranych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez GDDKiA. System jest nadzorowany przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej.
e-TOLL jest obowiązkowy dla wszystkich pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, a także dla autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej.
Oceń artykuł