#ZostańWDomu, bo trafisz na spoilery popularnych seriali. Ciekawa kampania promująca domową kwarantannę

Epidemia koronawirusa niestety trwa w najlepsze. Jedną z metod przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się choroby jest ograniczenie fizycznych kontaktów społecznych, izolacja i poddanie się samokwarantannie.
Od jakiegoś czasu silnie promowana jest w szczególności akcja #ZostańWDomu, mająca przypominać, że w tym momencie wszyscy powinniśmy do minimum ograniczyć przemieszczanie się po mieście.
Teraz dwójka studentów znalazła ciekawy pomysł na dodatkowe przekonanie osób, które zdają się być nieprzekonane do akcji i nagminnie niepotrzebnie wychodzą z domu.
The Spoiler Billboard
Pomysł to The Spoiler Billboard – nośnik reklamowy, zawierający spoilery, czyli ważne informacje fabularne z najpopularniejszych seriali. Pomysłodawcą kampanii jest dwójka studentów niemieckiego oddziału międzynarodowej szkoły reklamy – Miami Ad School. Seine Kongruangkit i Matithorn Prachuabmoh Chaimoungkalo przygotowali kampanię reklamową, którą zatytułowali: „Jeśli wirus nie powstrzyma cię przed wychodzeniem z domu, te spoilery to zrobią”.
W jej ramach stworzyli specjalny materiał wideo, w którym zaprezentowali sposób realizacji kampanii. To zestaw reklam w przestrzeni miejskiej, na których wyświetlane zostaną spoilery popularnych seriali Netfliksa, takich jak „Stranger Things”, „Narcos”, czy „Love is Blind”.
Jeśli wirus nie powstrzyma cię przed wychodzeniem z domu, te spoilery to zrobią
Kampania już w kilka dni po jej pierwszym pojawieniu się, zrobiła furorę w mediach i zaczęła być szeroko komentowana. Jedni chwalili ją za pomysłowość, inni denerwowali się, że niepotrzebnie psuje ona zabawę z oglądania produkcji Netfliksa osobom, które nie mogą pozwolić sobie na pracę zdalną i muszą wychodzić z domu. Niemal każdy miał opinię na temat niecodziennego pomysłu.
Warto zauważyć, że o kampanii zrobiło się naprawdę głośno. To tylko pokazuje, jak dużą renomą cieszy się platforma Netflix i jak dalekosiężne znaczenie mogą mieć jej działania. W tym miejscu warto więc podkreślić, że kampania nie powstała na zlecenie giganta VOD. Była autorskim pomysłem studentów Miami Ad School, którzy doskonale ocenili rynek, decydując się stworzyć właśnie tego rodzaju budzącą emocje kampanię.
Duet twórców, działających wspólnie pod nazwą Brave, na pewno zrobił duże wrażenie na pracownikach świata reklamy. Skoro ich zrobiony w wolnym czasie projekt zyskał tak duży światowy rozgłos w zaledwie kilka dni od publikacj, to co będzie gdy ukończą już szkołę i rozpoczną swoje pierwsze zawodowe projekty? Przyszłość jawi się w jasnych barwach.
Czytaj także: Koronawirus nie opóźni daty premiery 2. sezonu "The Umbrella Academy".
Oceń artykuł