01.03.2017 11:03

Nissan X-Trail w psiej edycji 4Dogs

Japoński producent samochodów przeprowadził badania z udziałem 1300 właścicieli psów. Ich wyniki posłużyły jako wskazówki podczas tworzenia koncepcyjnego, przyjaznego psom auta.

foto: materiały prasowe

Wyjątkowy pojazd opracowano na bazie Nissana X-Trail. Jego 445-litrowy bagażnik został przeprojektowany tak, by w komfortowych warunkach mogły podróżować w nim dwa psy. Zważywszy na sierść czworonogów oraz brud, „przestrzeń bagażową” wyłożono łatwą w czyszczeniu skórzaną tapicerką premium.

Zwierzętom uznawanym za najlepszych przyjaciół człowieka umilić podróż ma kamera, która jednocześnie wysyła i odbiera obraz z systemu multimedialnego za pośrednictwem zainstalowanego w bagażniku ekranu LCD o przekątnej 10 cali. Kolejnym innowacjami są prysznic, suszarka, niewylewająca się miska z wodą, kolejna miska dozująca jedzenie, system klimatyzacji, a także rampa ułatwiająca dostęp do „psiego kącika”.

O wynikach badań oraz ich konsekwencjach wspomniał Ryan Gains, dyrektor ds. marketingu X-Traila:

"

Z przeprowadzonych przez nas ankiet wynika, że dla właścicieli psy są częścią rodziny. Wielokrotnie spełnienie ich potrzeb jest niemalże tak istotne jak zapewnienie dzieciom komfortowej i szczęśliwej podróży. Nissan X-Trail z założenia jest samochodem stworzonym na potrzeby towarzyskich, rodzinnych osób, które lubią przygodę, a koncepcyjny wariant X-Trail 4Dogs wyniósł ten model na zupełnie nowy poziom. "

Na razie nie wiadomo czy akcesoria wykorzystane w wersji 4Dogs będą dostępne dla klientów Nissana. Wiele zależy od reakcji ludzi na ten koncepcyjny model zaprezentowany w tym filmiku:

Nie trzeba było długo czekać na pojawienie się pierwszych komentarzy zachwalających ten pomysł:

"

Czy można to zamówić jako dodatkowe akcesoria? W lutym 2017 roku kupiłem X-Traila i byłbym zainteresowany tym rozwiązaniem jeśli to możliwe. Czy może jest to tylko dostępne dla osób dopiero zamawiających auto? Tak w ogóle to mieszkam w Szwecji. Jeśli mogę to domówić, z jakimi kosztami muszę się liczyć? "

To nie pierwsza akcja, w której Nissan promuje siebie jako markę dbającą o dobro zwierząt. Już wcześniej japoński producent samochodów stworzył kampanię o nazwie #KnockKnockCats mającą na celu zachęcenie ludzi do sprawdzania przed ruszeniem czy gdzieś w ich samochodach nie ukrył się kot.

Tagi: #Galeria #News #Nissan