18.06.2018 11:42

Prześladowała go reklama z Kamilem Bednarkiem. Mężczyzna złożył skargę do Komisji Etyki Reklamy

Każdy ma czasem dość nachalnych reklam telewizyjnych. Ten mężczyzna postanowił jednak walczyć z największą zmorą telewidzów i napisał skargę do Komisji Etyki Reklamy odnośnie spotu jednej z sieci komórkowych.

Kamil Bednarek
foto: kadr z reklamy wideo Play

Reklamy często są obiektem narzekań telewidzów. Czasem bywają kontrowersyjne, zbyt denerwujące czy przerażające. Dużym problemem jest również zbyt częsta emisja niektórych spotów. Pewien mężczyzna postanowił jednak walczyć ze zbyt nachalnymi reklamami.

Mężczyzna nękany przez reklamę z Kamilem Bednarkiem

15 czerwca 2018 roku na stronie internetowej Komisji Etyki Reklamy pojawiła się treść najnowszej uchwały. Dotyczyła ona skargi pewnego mężczyzny odnośnie reklamy jednej z sieci komórkowych, a konkretnie spotu z udziałem piosenkarza, Kamila Bednarka. Wściekły telewidz został doprowadzony do ostateczności poprzez zbyt dużą częstotliwość emitowania reklamy przez niektóre stacje, czasem jak twierdzi nawet dwa razy w jednym paśmie.

"

Wysoka częstotliwość emisji sprawia że czuję się nękany i prześladowany, a coraz większy wzrost ciśnienia po kolejnym odsłuchaniu może przynieść negatywne skutki dla mojego zdrowia. "

Reklama nie narusza zasad etyki                                                                                                          

Początkowo ponoć Komisja Etyki Reklamy mocno zastanawiała się czy potraktować skargę mężczyzny poważnie. Ostatecznie postanowiono ją jednak rozpatrzeć  i opublikowano nawet uchwałę w tej sprawie. Jak możemy przeczytać w jej treści, reklamy nie uznano za sprzeczną z dobrymi obyczajami i zaprzeczono również zarzucanemu jej autorom brakowi staranności.

KER przy okazji zaapelowała jednak do reklamodawców, aby planowali swoje kampanie rozważnie, gdyż zbyt duża częstotliwość emisji reklam, może być uciążliwa dla widzów.

Kampanie sieci Play z popularnymi celebrytami

W treści skargi nie sprecyzowano, który spot zagrażał zdrowiu nękanego telewidza. Możliwe jednak, że chodzi o reklamę z Bednarkiem śpiewającym na tle rozgwieżdżonego nieba, która zadebiutowała w lutym 2018 roku. Raczej mało prawdopodobne, że mężczyzna miał na myśli najnowszy reklamowy występ muzyka, gdyż ten ujrzał światło dzienne dopiero w czerwcu 2018. Uchwała natomiast pochodzi z 16 maja, a opublikowana została dopiero kilka dni temu.

Play jest znany z zatrudniania w swoich kampaniach popularnych celebrytów i ich rodzin. Wcześniej w spotach sieci pojawili się m.in. Dawid Podsiadło, Krzysztof Hołowczyc czy Magda Gessler. Sam Kamil Bednarek w przeszłości wielokrotnie był ich bohaterem.

Wysłaliśmy do sieci Play prośbę o komentarz w sprawie. Odpowiedź pana Marcina Gruszki publikujemy poniżej.

"

(...) My kupujemy czas antenowy zgodnie z propozycjami konkretnego nadawcy. Trudno mi komentować subiektywne odczucia jednego klienta. Sama Rada Etyki nie stwierdziła w tej sytuacji żadnej nieprawidłowości. "

Czy nękany przez reklamę obywatel zapoczątkuje masowe skargi równie zmęczonych powtarzanymi w kółko reklamami telewidzów? Czas pokaże, z pewnością jednak skłoni reklamodawców czy też stacje telewizyjne do pewnych przemyśleń.

Olga Konarzycka
Tagi: #Duperele #Play