Premiera torowego Porsche Cayman GT4 Clusport

Porsche w tym roku wypuściło na rynek ekstremalną wersję drogowego Caymana GT4. Teraz przyszła pora na jej torową odmianę – Clubsport, którą po raz pierwszy pokazano na targach motoryzacyjnych w Los Angeles.
Niemiecka marka ze Stuttgartu przygotowała swój samochód tak, aby mógł on otrzymać homologację wyścigową. Auto opracowano na Caymanie GT4 – centralnie umieszczony silnik pochodzi wprost z drogowego odpowiednika. Z pojemności 3.8 litra wyciśnięto pokaźne stadko 385 KM. Moment obrotowy trafia na tylne koła za pośrednictwem zmodernizowanej, dwusprzęgłowej skrzyni PDK.
Zawieszenie z kolei zapożyczono z innego modelu Porsche – 911 GT3 Cup. O jak najlepsze prowadzenie dbają tylny samoblokujący mechanizm różnicowy zaprojektowany specjalne z myślą o wyścigach, zmodyfikowane zawieszenie, przeprogramowany system ESP i ABS, który można ustawić na jeden z 12 trybów.
Skuteczne hamowanie zapewniają wyczynowe hamulce 6-tłokowe z przodu i 4-tłokowe z tyłu z tarczami hamulcowymi o średnicy 380 mm na obu osiach. Felgi z lekkich stopów metali otulone są przez opony Michelin. Standardem jest także homologowana klatka bezpieczeństwa oraz lekkie kubełkowe fotele z 6-punktowymi pasami.
Opcjonalnie Porsche Cayman może zostać wyposażony w 100-litrowy zbiornik paliwa zamiast standardowo wykorzystywanego 70-litrowego. Całkowita masa pojazdu wynosi teraz 1300 kg.
Porsche Cayman GT4 Clubsport powstało z myślą o startach w wielu wyścigowych seriach, między innymi: VLN Long Distance Championship Nurburgring, Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada, PCA Club Racing Cayman GT4 Clubsport Trophy East i SRO GR4.
Ceny auta bez VAT-u zaczynają się od 111 000 euro (około 470 000 zł). Dla porównania, drogowy Cayman GT4 kosztuje od 72 080 euro (około 305 000zł).
Oceń artykuł